warsztaty 1

Minima stron WWW w ZHP

  1. Wszystkie strony (serwisy, witryny itp.) internetowe jednostek organizacyjnych ZHP muszą spełniać wymagania niniejszych regulacji.
  2. Na każdej stronie WWW w widocznym miejscu musi znaleźć się logo ZHP umieszczone zgodnie z zasadami jego publikacji oraz aktywny odnośnik do strony głównej ZHP.
  3. Wszelkie znaki ZHP należy umieszczać na stronach w sposób zgodny z Identyfikacją Wizualną ZHP.
  4. Nie wolno publikować treści niezgodnych z prawem, Statutem ZHP oraz z dobrymi obyczajami, treści o charakterze politycznym, a w tym w szczególności materiałów chronionych prawami autorskimi oraz danych osobowych, o ile osoba publikująca nie dysponuje przewidzianymi polskim prawem pozwoleniami.
  5. Strona powinna być poprawnie wyświetlana we wszystkich wiodących przeglądarkach oraz
    w przeglądarkach z wyłączoną obsługą JavaScript i nie wyposażonych w plugin Flash. Należy unikać odstępstw od standardów wyznaczanych przez W3C. Zaleca się, by ze strony można było korzystać na urządzeniach mobilnych.
  6. Informacje zawarte na stronie powinny być czytelne, napisane zgodnie z normami językowymi oraz znajdować się w miejscach pozwalających na łatwe i intuicyjne ich odszukanie.

 

Minima zawartości serwisów WWW jednostek ZHP

Zastęp, patrol, drużyna, szczep

  1. Strony zastępów, patroli, drużyn, szczepów, kręgów, związków drużyn, klubów specjalnościowych itp. jednostek ZHP działających zazwyczaj w hufcach muszą zawierać m.in. następujące elementy:
  • pełna nazwa organizacji – „Związek Harcerstwa Polskiego” lub jej skrót literowy „ZHP” (pełna nazwa widoczna przynajmniej na stronie głównej),
  • pełna nazwa jednostki wraz z przydziałem do jednostki nadrzędnej,
  • logo ZHP oraz aktywny odnośnik do strony głównej ZHP,
  • imię nazwisko, stopień prowadzącego jednostkę,
  • miejsce działania (np. szkoła), adres, telefon,
  • osoby odpowiedzialne za zawartość merytoryczną i obsługę techniczną serwisu,
  • aktywny kontakt e-mail.